Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Mimarlık
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Detaylı bir şekilde değerlendirilen yere özgü bağlam içerisinde mimari tasarım gerçekleştirmek. Çok sayıda bölümlerin ve mekânların yer aldığı bir mimari ihtiyaç programına göre mimari proje gerçekleştirmek ve bunları uygun bir anlatım tekniği ile ifade edebilme bilgi ve becerisi kazanmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu proje atölyesinde mimari tasarımın tekrar, çoğaltma ve işlevlendirme problemleri islenmekte ve bu problemleri sistematik olarak yaklaşmanın yöntemleri konu edilmektedir. Konu aynı zamanda norm ve standart oluşturma, normlar ve standartlar üzerinde işlem yapma problemi olarak tanımlanmaktadır. Problemin ekonomik ve teknik boyutları kültürel ve ontolojik boyutları ile birlikte islenmekte, üretim teknikleri, yapı malzemeleri ve nicelikleri, yasama biçimleri ve alışkanlıkları, varoluş, bellek gibi konuları ile bir arada ele alınmaktadır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
( MİM301 )
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr.Öğretim Üyesi Özge BOZGEYİK
|
Dersi Verenler
|
Dr.Öğretim Üyesi ÖZGE BOZGEYİK AÇIK
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
• Teorik anlatımlar. • Tasarım atölyesi uygulamaları. • Proje konusuna uygun literatür • Neufert, Rasmussen, SE, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, 1994. • Projeler Yapılar 3: Eğitim Yapıları, Yılmaz, B., Yem Yayın.
|
|
• Neufert, Rasmussen, SE, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, 1994. • Projeler Yapılar 3: Eğitim Yapıları, Yılmaz, B., Yem Yayın.
|
|