Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6MİM302Mimari Tasarımı V4+4+068

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Detaylı bir şekilde değerlendirilen yere özgü bağlam içerisinde mimari tasarım gerçekleştirmek. Çok sayıda bölümlerin ve mekânların yer aldığı bir mimari ihtiyaç programına göre mimari proje gerçekleştirmek ve bunları uygun bir anlatım tekniği ile ifade edebilme bilgi ve becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği Bu proje atölyesinde mimari tasarımın tekrar, çoğaltma ve işlevlendirme problemleri islenmekte ve bu problemleri sistematik olarak yaklaşmanın yöntemleri konu edilmektedir. Konu aynı zamanda norm ve standart oluşturma, normlar ve standartlar üzerinde işlem yapma problemi olarak tanımlanmaktadır. Problemin ekonomik ve teknik boyutları kültürel ve ontolojik boyutları ile birlikte islenmekte, üretim teknikleri, yapı malzemeleri ve nicelikleri, yasama biçimleri ve alışkanlıkları, varoluş, bellek gibi konuları ile bir arada ele alınmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( MİM301 )
Dersin Koordinatörü Dr.Öğretim Üyesi Özge BOZGEYİK
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi ÖZGE BOZGEYİK AÇIK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar • Teorik anlatımlar. • Tasarım atölyesi uygulamaları. • Proje konusuna uygun literatür • Neufert, Rasmussen, SE, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, 1994. • Projeler Yapılar 3: Eğitim Yapıları, Yılmaz, B., Yem Yayın.
• Neufert, Rasmussen, SE, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, 1994.
• Projeler Yapılar 3: Eğitim Yapıları, Yılmaz, B., Yem Yayın.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Proje 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 13 8 104
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 13 169
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 297

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Var olan bir çevreye ait kentsel ve mimari verileri okuyabilme, algılayabilme bunlar arasında bağlam (senaryo/ konsept) geliştirerek tasarlama becerisi kazandırır.
2 Yerleşime ait üst ölçekte verilmiş kararları mimari ölçeğe indirgeyebilme becerisi kazandırır
3 Tekrar, çoğaltma, çeşitlendirme problemlerini mekânsal, strüktürel, yapısal konulardaki ilgili yönetmelik (imar, yangın, deprem, otopark) kapsamında çözümleme becerisi kazandırır.
4 Mimari fikrin grafiksel anlatımında teknik yeterliliğin kazanılmasının yanı sıra konuya özgü programın geliştirebilme becerisine katkı sağlar.
5 Alanın arazi yapısı, bitki örtüsü, su kaynakları gibi fiziksel özelliklerini içeren 2 ve 3 boyutlu ifade tekniklerinin geliştirilmesini sağlar

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin tanıtımı. Proje konusu ile ilgili temel kavramların verilmesi, araştırma konularının belirlenmesi
2 Proje konusu ile ilgili sunumlar ve atölye çalışmaları.
3 Çalışma alanı üzerinde temel çalışmalar: bağlamın kavranması, çevresel analizler.
4 Tasarım Fikri ile ilgili çalışmalar: şematik çalışmalar.
5 Tasarım Fikri ile ilgili çalışmalar: proje ana kurgusunun belirlenmesi
6 Mimari proje çözümü ile ilgili çalışmalar: fonksiyonel problemlerin çözümlenmesi.
7 Mimari proje çözümü ile ilgili çalışmalar: fonksiyonel problemlerin çözümlenmesi.
8 Eskiz sınavı
9 Ara Jüri
10 Mimari proje çözümü ile ilgili çalışmalar: kütle etütleri ve taşıyıcı sistemin çözümlenmesi.
11 Cephe karakteri ve detay çözümleri ile ilgili çalışmalar.
12 Cephe karakteri ve detay çözümleri ile ilgili çalışmalar.
13 Mimari proje çalışmasının sonuçlandırılması.
14 Mimari projenin uygun bir teknikle ifade edilmesi.

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19 P20 P21 P22 P23 P24 P25 P26 P27 P28 P29 P30
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.hku.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=178940&lang=tr