Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6MİM310Rölöve-Restorasyon Stüdyosu2+2+035

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrenilen teorik bilgileri kullanarak grup çalışmasıyla bir kültür varlığının veya anıtın Anıtlar Bölge Kurullarının istediği standartta rölöve çizimlerinin ve raporlarının hazırlanması ardından bu rölöve çizimlerine göre raporları ile birlikte restitüsyon ve restorasyon projeleri hazırlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Tarihi yapıların ölçülmesi ile ilgili geleneksel ve optik ölçme tekniklerinini tanıtımı. Seçilen tarihi bir yapının rölövesinin ve restorasyon projesinin hazırlanması kapsamında ön araştırma ve belgeleme çalışmalarının yapılması. Çizim tekniklerinini açıklanması, hazırlanan 1/50 ölçekli rölöveler üzerinde hasarların, farklı dönem izlerinin belirtilmesi. Uygun müdahale tür ve yöntemlerinin incelenmesi. Restitüsyon ve restorasyon önerilerinin geliştirilmesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( MİM309 )
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi TÜLAY KARADAYI YENİCE
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar • Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları,1996.
• Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması,Mimarlar Odası Yayını, Ankara, 2005.
• Feilden, B. M., Conservation of Historic Buildings, Butterworth Heinemann,1982
• Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları,1996.
• Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması,Mimarlar Odası Yayını, Ankara, 2005.
• Feilden, B. M., Conservation of Historic Buildings, Butterworth Heinemann,1982.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 13 8 104
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 3 39
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5,5 159

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli
2 Korunacak Değerler ve Değerlendirme Ölçütleri
3 Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler
4 Restorasyon Teknikleri
5 Tarihi çevre Koruma kavramının evrimi, temel öğeleri, bozulma nedenleri ve koruma planlaması

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Konunun amacı, uygulama alanının belirlenmesi
2 Grupların oluşturulması ve restorasyon projeleri yapılacak kültür varlıklarının gruplara dağılımı
3 Rölöve tekniklerinin ve rölövede kullanılacak malzemelerin anlatımı ve temini, Cephe rölövelerinde yardımcı olacak fotoğrametrik rölöve programlarının tanıtımı
4 Arazi çalışması ve Rölöve Alımı
5 Arazi çalışması ve Rölöve Alımı
6 Rölöve Projesi üzerinde çalışmalar.
7 Rölöve Projesi üzerinde çalışmalar.
8 Rölöve Projesi üzerinde çalışmalar.
9 ara sınav
10 Rölöve ve Restitüsyon Projesi üzerinde çalışmalar.
11 Rölöve ve Restitüsyon Projesi üzerinde çalışmalar.
12 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon Projesi üzerinde çalışmalar.
13 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon Projesi üzerinde çalışmalar.
14 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon Projesi üzerinde çalışmalar.

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19 P20 P21 P22 P23 P24 P25 P26 P27 P28 P29 P30
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.hku.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=178944&lang=tr