Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MİM201Mimari Tasarım II4+4+068

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme, değerlendirme, geliştirme, var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okunabilmesi ve sınırlı ölçüde teknolojik problemlerin çözümü ile birlikte öneri ihtiyaç programının yorumlanması dersin amacını oluşturmaktadır. Tasarım problemi çözme yeteneği kazandırılmasının yansıra tasarıma ilişkin düşüncelerin çeşitli anlatım teknikleri ile (maket, eskiz, çizim, portfolyo vb.) öğrencilerin ifade etme yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek, mekân, yapısal çevre, topoğrafya, sürdürülebilirlik, peyzaj gibi kavramlara ilişkin farkındalıkların kazandırılması da dersin amaçlarındandır.
Dersin İçeriği Mimaride tasarım, Mimarlık Süreci, Tasarım kararlarının oluşturulması, Tasarım kararlarının mimari çizim haline getirilmesi, Mimaride mekan kavramı, mekanlar arasındaki ilişkiler, Mekan boyutlandırılması, Bina-Renk-Işık ilişkisi, Binanın doğal çevre ve kentsel çevre ile olan ilişkileri, Mimari tasarımın bileşenleri, Bina ihtiyaç programının oluşturulması, Binada çevre kontrolü, Tasarımda oryantasyon, organizasyon ve bina fonksiyon şemasının hazırlanması, Yapıda taşıyıcı sistemler, Basit programlı bir bina uygulama projesinin tasarlanması ve hazırlanması ders içeriğini oluşturmaktadır. Ders kapsamında, çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda, fiziksel çevre analizlerini içeren sınırlı bir programa
sahip katlı konut ve site tasarımı istenmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( MİM102 )
Dersin Koordinatörü Dr.Öğretim Üyesi ÖZGE BOZGEYİK
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi ÖZGE BOZGEYİK AÇIK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ching, F.D.K., Architecture: Form, Space, and Order, John Wiley & Sons, New York, 1996.
Neufert, Rasmussen, SE, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, 1994.
•Ching, F.D.K., Architecture: Form, Space, and Order, John Wiley & Sons, New York, 1996.
•Neufert, Rasmussen, SE, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, 1994.
• Ching, F.D.K., Architecture: Form, Space, and Order, John Wiley & Sons, New York, 1996. • Neufert, Rasmussen, SE, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, 1994.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 13 8 104
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 9 117
Ödevler 2 4 8
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Ara Sınavlar 1 12 12
Proje 1 40 40
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 301

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Mimarlıkla ilgili konularda mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi kazandırır.
2 Konuta ilişkin tasarım problemlerinin çözümünde taşıyıcı sistem ve düşey sirkülasyonu kurgulayabilme becerisi kazandırır.
3 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi kazandırır.
4 Mimarlıkla ilgili konularda eleştirel düşünme becerisi kazanır.
5 İnsan ile fiziksel ve doğal çevre arasındaki ilişkileri kurgulayarak, programa yönelik mimari tasarım yapabilme becerisi kazanır.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş, öğrencilere çalışacakları ilk proje konusunun duyurulması. Proje konusu üzerine sunum ve tartışma. Konuya ilişkin uygulama çalışmaları (Bu çalışma bir haftayı kapsamaktadır)
2 Konu hakkında bilgi toplama, analizler, sunumlar ve araştırmaların incelenmesi, toplu bir şekilde arazi gezisi
3 Çevresel etmenlerin incelenmesi, Kullanıcı gereksinmelerinin, belirlenen işlevsel ve mekânsal analizlerinin yapılması, Ön tasar için çıkarımlar
4 Ön tasar çalışmaları, alternatif çözümlerin üretilmesi
5 Alternatif çözümlerin üretilmesi, planlamanın geliştirilmesi ve maketle destekleme
6 Alternatif çözümlerin üretilmesi, planlamanın geliştirilmesi ve maketle destekleme
7 1/50 planların olgunlaştırılması, 1/1000 vaziyet planı, kesit çalışması ve maketle destekleme
8 Ara sınav (Eskiz)
9 1/50 planların olgunlaştırılması, , 1/1000 vaziyet planı, kesitlerin artırılması ve olgunlaştırılması ve maketle destekleme
10 Ara Jüri
12 1/50 planların olgunlaştırılması, , 1/1000 vaziyet planı, kesitlerin artırılması ve olgunlaştırılması, maketle destekleme ve görünüşlerin etüt edilmesi
13 Plan kesit görünüşlerin tamamlanması, Detay çizimlerinin yapılması, sunum paftası tasarımı
14 Plan kesit görünüşlerin tamamlanması, Detay çizimlerinin yapılması, sunum paftası tasarımı

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19 P20 P21 P22 P23 P24 P25 P26 P27 P28 P29 P30
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.hku.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=178970&lang=tr