Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4MİM236Sürdürülebilir Tasarım Kuramları2+0+022

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İnsanlık son yıllarda giderek doğayı daha fazla bozmakta, doğa aynı hızda kendini yenileyememektedir. Ayrıca her geçen yıl pek çok canlının nesilleri tükenmektedir. Bunun yanı sıra pek çok doğal kaynak sınırlı bir miktardadır, pek çok kaynak sadece kısa dönem çıkarları nedeniyle bir mirasyedi mantığı ile yok edilmektedir. Doğa dengelerinin gitgide bozulduğu bu dünyada gelecek yıllarda sağlıklı bir biçimde yaşayabilmek istiyor ve bu dünyadaki değerlerden yararlanma hakkını sadece bize ait değil gelecek kuşaklara da ait olduğunu düşünüyorsak, doğa ile dengeli yaşam tarzlarını geliştirmemiz gerekmektedir. Dersin amacı sürdürülebilir mimari de bu tür bir yaşam tarzının organizasyonunu yapabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu derste sürdürülebilir mimarlığın ne olduğu gerekçeleri, oluşum süreci ve biçimi ortaya konulmakta, konuya ilişkin sorunlar genel anlamda belirlenmekte, nüfus artışı, göç, şehirleşme, sanayileşme, kaynak tüketimleri ve çevre bozulmaları incelenmekte ve mimarlığın bu sorunu oluşturmadaki etkileri değerlendirilmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Seda Güleç
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi MEHMET MURAT ULUĞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Önel, H., Yapılarda Alınacak Önlemlerle Hava Kirliliğinin Azaltılması Üzerine Bir İnceleme, (Doçentlik Tezi), İDMMA, 1978, Istanbul
·  Kenber, O., Enerji Nedeniyle Çevre Sorunu Oluşturulmaması İçin Konut Tasarımında Kullanılabilecek Bir Denetim Modeli, (Doktora Tezi), İTÜ, 1993, Istanbul

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 13 2 26
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 5 65
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 95

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tasarımın çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlikle ilişkisini dikkate alma
2 Sürdürülebilir mimari çözümler konusunda bilgi sahibi olma

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin amacı, kapsamı, ders hakkında bilgi verilmesi, kaynakça aktarılması. Dersin yürütülme biçiminin (yönteminin) öğrencilerle tartışılması - -
2 Sürdürülebilir mimarlık nedir? Konuyla ilişkili tanımlar nelerdir? İlişki, benzerlik ve farklılıkları nedir? - -
3 Sürdürülebilir mimarinin gelişim süreci nasıl olmuştur. Ortaya çıkışı ve tarih boyunca örnekleri olup olmadığı. - -
4 Doğada sürdürülebilir yaşam tarzları ne şekilde oluşmaktadır. - -
5 Ekoloji tanımı, ekosistem elemanları, ekosistem ilişkileri nedir. - -
6 İnsanın ekosisteme etkileri, nüfus artışları, göç, şehirleşme, yerleşmenin kaynak kullanımları - -
7 Mimarlığın ekosisteme etkileri. - -
8 Ara sınav - -
9 Öğrencilerin konuyla ilgili çalışmaları sunmaları - -
10 Öğrencilerin konuyla ilgili çalışmaları sunmaları - -
11 Öğrencilerin konuyla ilgili çalışmaları sunmaları - -
12 Binaların dış ortama etkileri. - -
13 Zararsız etkileşimlerin kurgusu - -
14 Ekolojik tasarımın ana ilkeleri. - -

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19 P20 P21 P22 P23 P24 P25 P26 P27 P28 P29 P30
Ö1
Ö2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.hku.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=179092&lang=tr